Det siste året har vært preget av ujevne strømpriser og ujevne temperaturer, noe som har bidratt til å øke etterspørselen etter varmepumper ytterligere i Norge. Dette merker Mitsubishi Electric både når det gjelder, behovet for salg, service og økonomifunksjoner, melder Mitsubishi Electric

Takket være den økte etterspørselen har Mitsubishi Electric ansatt hele 6 nye medarbeidere den siste tiden, de nye ansatte er Stian Holmen, Beate Lindahl Johansen, Christina Bakken, Linda Romsdal, Sverre Stoltenberg og Karoline Helen Hobøl.

Karoline Helen Hobøl er ansatt på økonomi, som financial controller.

- Jeg må si jeg er imponert over oppfølgingen og opplæringen jeg har fått her hos Mitsubishi Electric. Noe av det første som slo meg da jeg kom inn dørene var den åpne og imøtekommende kulturen. På økonomi er vi en forholdsvis liten gjeng med mye å gjøre, men uansett hvor hektisk det er har både sjefen min og kollegaene alltid tid til spørsmål og hjelp. Det, i tillegg til veldig fine og nye lokaler gjør at jeg gleder meg til fortsettelsen og er godt fornøyd med avgjørelsen om å bli en del av Mitsubishi Electric i Norge, sier Karoline Helen Hobøl.

Lanserte ny modell med stor suksess

En del av Mitsubishi Electric sin vekst skyldes også lansering av nye modeller både på privat og bedriftsmarkedet. En av de største nyhetene var lanseringen av komfortmodellen Gussuri. En stillegående nyhet fra Mitsubishi Electric som har bidratt til økt salg siden lanseringen i mai. Det bekreftes av den nyansatte selgeren med ansvar for retail, Linda Romsdal.

- Å begynne i salgsteamet til Mitsubishi Electric har vært veldig bra. Kombinasjonen av å være ute hos kunde å bygge utstillinger, oppdatere kataloger og salgsmateriell kombinert med hverdagen på kontoret med gode kollegaer passer meg perfekt. Miljøet i Mitsubishi Electric preges av åpent og godt lederskap, hjelpsomme kollegaer og veldig gode produkter. Kvaliteten på produktene våre er noe av det som gir oss selgere mest selvtillit i jobben vår. Merkevaren er til å stole på, og da er det både gøy og givende å selge. Med lanseringen av Gussuri styrket vi oss ytterligere i sommer, selv om temperaturene ikke ble så varme som det var spådd. Tilbakemeldingene på Gussuri fra sluttkundene har vært strålende – særlig digger folk designet med matt overflate, det er vi glade for, forteller Linda Romsdal.