Driftsleder Ove Thomassen ved Amfi Alta forteller til Altaposten at de er stolte over å kunne ta imot den prestisjefylte prisen. Samtidig er de ydmyke og kommer til å dele sine erfaringer med andre i kjeden.

- Det henger veldig høyt å kunne bli nominert. Vi er derfor veldig ydmyke over å nå helt til toppen. Det er et godt arbeidsmiljø på jobb, og vi trives godt her, sier Thomassen til avisen.

- Vi fortsetter i den samme stilen og prøver å finne forbedringer for å utvikle oss videre. Vi kommer til å dele det vi er gode på med de andre i kjeden for å hjelpe de andre sentrene, sier driftslederen til Altaposten.

- Det er hvert år en like vanskelig oppgave for juryen å kåre en vinner av prisen, forteller juryens leder Kjell Petter Småge fra EvoTek AS i en pressemelding fra NCSC. - Det er ikke noen tvil om at veldig mange sentre i Norge har veldig gode driftsorganisasjoner. I år ble det driftsteamene på Gunerius/Arkaden (Olav Thon Gruppen), på Amanda (Steen & Strøm) og Amfi Alta som ble nominerte til prisen. Alle teamene gjør en fantastisk jobb og er ressursteam i sine organisasjoner.

Etter befaring på alle tre sentre, ble det Amfi Alta som stakk av med seieren. 

- Det var en spent jury som denne høsten på ny tok turen opp til Alta, sier Kjell Petter Småge. - En del av juryen hadde besøkt senteret tidligere i forbindelse med nominasjonen til prisen i 2012, og vi var spente i forhold til om de hadde greid å løfte seg noen hakk til siden sist. Driftsteamet kunne denne gangen vise til en rekke tiltak som de har satt i gang de siste årene.

De har på forbilledlig vis fått implementert rutiner som ivaretar en god drift av senteret. Bygningsmasse, uteareal og tekniske anlegg driftes på en kvalitetsmessig måte. Kreativiteten har vært god, og de har som eksempel vært aktivt ute og forespurt leietagere og kunder om deres opplevelser av senterets drift.

Aktiv bruk av driftspersonellet i markedskampanjer har gitt en nærmere relasjon mellom kundene/leietagerne og driftsteamet. Med en god dialog har de benyttet kunnskapen de har tilegnet seg til å ufarliggjøre og rette opp det som gir negative opplevelser. 

- Ett eksempel er at de gjennom tiltak mot kunder som tidligere ikke ønsket å parkere i P-huset, har fått dem til å bli aktive bruker av P-huset og derigjennom fått en bedre flyt i senteret, sier Småge.

- Teamet har tilpasset sikkerhetsarbeidet godt til miljøet i Alta, og gjennom dette fått ut gode synergier som kommer driften/leietagerne og kundene til gode. Blant annet har driftsteamet i en årrekke fokusert på  “rotløs” ungdom og de som står i fare for å “falle utenfor” . Det er ingen tvil om at denne gjengen ser det som viktig å bidra i lokalsamfunnet, og at dette ligger i ryggmargen til alle i teamet, sier Småge.

Dette er et utdrag av en sak som du i sin helhet finner i EnergiRapporten nr. 33/2015. Du kan bestille abonnement på EnergiRapporten her!