Danfoss har en sterk posisjon innen flere viktige områder der man leverer innovative produkter for å skape en bedre hverdag for mennesker og samfunn. Vekstområdene man først og fremst fokuserer på er matforsyning, energieffektivitet, klimavennlige løsninger og å skape en bærekraftig infrastruktur. Med begrepet  “Engineering Tomorrow” ønsker Danfoss ytterligere å forsterke sin posisjon på markedet, melder selskapet i en pressemelding.

- "Engineering Tomorrow"vil styrke vårt selskap for fremtiden. Ingeniørarbeidet er selve hjertet av Danfoss` virksomhet og med dette som utgangspunkt skal vi fortsette å forme vår fremtid med nye innovative løsninger. Vi vil på denne måten være med på å ta del i det store vekstpotensialet som vi ser på det globale markedet. Samtidig ønsker vi å spre informasjon om hvordan vi er med og bidrar til en positiv utvikling av samholdet og de positive resultater vi har oppnådd i denne sammenheng sier VD og CEO Niels B. Christiansen.

Den nye globale merkevareposisjoneringen ble utviklet etter en omfattende prosess der Danfoss har bedt eksisterende og potensielle kunder over hele verden om deres oppfatning av Danfoss nå og i fremtiden. Basert på dette har konseptet  “Engineering Tomorrow” blitt utviklet, og nå er man klar til å presentere det på markedet.

Danfoss nye merkevarekonsept er i tråd med "Core & Clear"-strategien som ble innført i 2010 og som i nåværende fase har fokus på vekst. I tillegg til lanseringsaktiviteter innenfor Danfoss` største markeder, kommer også selskapets hjemmeside danfoss.com til å bli oppdatert basert på ny merkevareposisjon. Hovedbudskapet i "Engineering Tomorrow" tydeliggjøres i en film regissert av den Cannes-vinnende regissøren Christoper Bo.