Capture Energys CTO Henrik Lundgren har gledet seg lenge til å kunne avduke selskapets nye profil, som samtidig markerer starten på en betydelig oppskalering og vekst. 

- Det nye sloganet «Bringing good energy to your business» blir vår nye leveregel og vår lovnad til kundene. Et slogan som forteller at Capture Energy både bringer den grønne energien inn i samfunnet, skaper entusiasme og driv for våre kunder – og ikke minst framdrift i investeringer for å sikre høyere avkastning. Vi skal skape god og rask business for våre kunder i fleksibilitetsmarkedet, sier Lundgren ifølge en pressemelding.

En av de fire store

Capture Energy ble etablert i februar 2023 med tilstedeværelse i Sverige, Norge og Danmark, og har allerede tatt en lederrolle innen BESS-teknologien. I oppstartsåret, signerte selskapet batterikontrakter til markedet for 25 MW og omsatte for 105 millioner. Målet for 2024 er å doble til 50 MW nye kontrakter. 

- Vi har lyktes i å bygge et solid navn, og gjennom det har vi fått inn kunder enda raskere enn vi forventet. En viktig del av strategien, er at vi har ansatte med lang erfaring på ulike områder innen batteriteknologi, og som er velkjente i bransjen. Det har vært en stor trygghet for kunden. 

På sikt, skal Capture Energy etablere seg som en av de fire største selskapene i fleksibilitetsmarkedet i Norden. Det skal skje blant annet gjennom at de skal være den raskeste veien til fleksibilitetsmarkedet for kundene, ha den beste kompetansen innen dette området, tilby nøkkelferdige løsninger, ha produkter som er optimalisert for det nordiske klimaet, ligge i forkant av utviklingen og tilby fleksibel finansiering.

Lundgren er ikke i tvil om at en fornyelse av profilen er en svært viktig del av totalen når de nå skal ta det neste steget mot den ambisiøse målsettingen. 

- Hvordan man presenterer seg, avspeiler hvordan man agiterer. Vi vil vise markedet at vi mener alvor med våre ambisjoner, og at vi er en partner å stole på. Den profilen vi hadde, har fungert i en oppstartfase. Men den var ikke fullgod lenger. Om man skal bli oppfattet som et seriøst selskap, må man kle seg deretter! 

God prosess med byrået Kuudes

Den nye profilen er jobbet fram i samarbeid med designbyrået Kuudes, med base i Stockholm og Helsinki. En veldig bra match, understreker han. 

- Kuudes er tilpasset det nordiske markedet og har fokus på grønne virksomheter. De er veldig kundefokuserte og catchet raskt hva vi står for og hvor vi vil. Vi har hatt en morsom og kreativ prosess, og er svært fornøyde med det endelige resultatet. 

Også Country Manager, Senior Strategist Michael Biaudet hos Kuudes beskriver samarbeidet med Capture Energy som svært fruktbart og godt. 

- Det har vært en sann glede å samarbeide med Capture Energy om deres nye brand. Teamet har akkurat den rette kombinasjonen av ekspertise, ambisjoner og mot til å skape bølger innen sitt fagfelt. 

- Målet vårt for den nye merkeidentiteten, var å representere det kundene deres verdsatte mest: At deres team av eksperter er dedikert til å tilby energilagringsløsninger som er bra for virksomheten, samtidig som de støtter overgangen til fornybar energi. Det nye merkevareløftet, Bringing good energy to your business, oppsummerer det perfekt.