Avtalen gjelder fra høsten 2019 og gir Panasonics kunder og partnere flere fordeler, melder Panasonic.

- Panasonic er et stort selskap med lange tradisjoner, men samtidig et selskap som står for innovasjon og nytenkning. Akkurat det står høyt på agendaen hos NFF også, og vi ser frem til å samarbeide med Panasonic Heating & Cooling på flere områder, sier Tom Fodstad, leder for salg og forretningsutvikling i Norges Fotballforbund.

Fordeler for kunder og partnere

Avtalen inkluderer dame- og herrelandslaget, i tillegg til Norgesmesterskap i avtaleperioden. I praksis betyr dette at Panasonic kommer til å synliggjøres på Ullevaal Stadion i forbindelse med alle kamper i regi av Norges Fotballforbund. I tillegg vil Panasonic Heating & Cooling ha retten til å gjøre kampanjer med NFF.

Utover dette inngår muligheten til å tilby kunder og partnere av Panasonic Heating & Cooling tilgang til landskamper og arrangementer som er eksklusivt forbeholdt partnere av Norges Fotballforbund. Kommende arrangementer er EM-kvalifiseringen for kvinner og menn, der herrelandslaget møter Spania i oktober og kvinnelandslaget møter Nord-Irland på hjemmebane i november.

Første gang Panasonic inngår liknende samarbeid i Norden

Dette er første gang Panasonic Heating & Cooling inngår et samarbeid av denne typen i Norden. Administrerende direktør, Thibaut Marsol, er glad for at det er nettopp Norges Fotballforbund de inngår samarbeidet med.

- Vi er involvert i liknende prosjekter i andre deler av verden, men dette blir første gang vi initierer denne type prosjekt i Norden. Vi er veldig glade for at det er med nettopp Norges Fotballforbund. Å bli partnere med NFF vil gi vårt varemerke god synlighet i det norske markedet – et marked som er viktig for Panasonic Heating & Cooling og som vi ser muligheter for å ekspandere ytterligere i. Vi ser frem til å jobbe sammen med NFF, i tillegg til å kunne tilby våre kunder og partnere enda flere fordeler, sier Marsol.

Diskuterer oppgradering av Ullevaal Stadion

I tillegg til avtalen diskuterer også partene muligheten for å innlede et felles prosjekt med mål om å oppgradere luft- og varmesystmet på Ullevaal Stadion. 

- En av tingene vi har snakket med Panasonic om, er hvordan deres kunnskap, produkter og løsninger innenfor luft, kjøling og varme kan brukes til å gjøre Ullevaal Stadion enda mer «up to date». Vi har en flott nasjonalarena, men flere av områdene på stadion, blant annet garderobeområdet, skal oppgraderes i nær fremtid. NFF har ambisjoner om å gjøre dette på en mest mulig bærekraftig måte. Sammen med Panasonic ønsker vi å se på miljøvennlige tiltak som både spillere og publikum vil ha glede av, sier Fodstad.