- Jeg sa like etter at jeg tiltrådte i Fjordkraft at jeg har vært med på å vinne denne prisen da jeg var leder for henholdsvis Chess og Nextgentel, og at jeg ønsket det samme for Fjordkraft, sier adm. direktør Rolf Barmen i en melding fra Fjordkraft.

- Kunden er vår arbeidsgiver og nå er jeg både glad og stolt. All ære ligger hos ledere i kundeservice og ikke minst engasjerte medarbeidere som legger stor innsats i opplæring og trening for å forbedre seg jevnlig, sier han.

- Våre observatører, som er vanlige forbrukere, opptrer som vanlige kunder og ringer kundesentrene og gjennomfører et definert rollespill. Alle kundesentrene testes etter de samme kriteriene, sier Reidar Skorpen i SeeYou AS, som gjennomfører undersøkelsen. Den som til slutt får høyest totalscore vinner.

Uken før forelå resultatene fra Norsk Kundebarometer i regi av BI. Resultatene viste at kundene var tilfredse med Fjordkraft og at selskapet forbedrer tilfredsheten jevnlig.

Fjordkraft er Norges nest største strømleverandør. Selskapet har hovedkontor i Bergen og regionskontorer i Sandefjord og Trondheim.