- Vi opplever en jevn økning i salget av alle produktene vi tilbyr, både til privatmarkedet og kommersielle løsninger. Det tyder på at Ola og Kari Nordmann har åpnet øynene for at varmepumpen hører naturlig til både hjemme og på jobben, sier Markedssjef Einar Smidesang i en pressemelding. 

Miba AS forventer en omsetning i overkant av 200 millioner i 2013, og alt av denne omsetningen er relatert til Mitsubishi Electric varmepumper.

Skryter av forhandlerene

Miba mener forhandlerne har gjort en fantastisk jobb i et tøft marked.

 - Det er ingen tvil om at forhandlerne har gjort mye riktig den siste tiden, sammen med oss, påpeker Smidesang. 

Varmepumpemarkedet har opplevd en nedgang de siste 2 årene, mye pga mildere vintre, men krise i Europa og andre faktorer er også med. Nå ser i midlertidig markedet ut til å bedre seg noe. 

- Vi vet ikke om oppgangen er spesifikt bare for oss, men vi håper at den er en kombinasjon av at vi tar markedsandeler samt at det er noe økt etterspørsel totalt, sier Smidesang.